Openstaande vacatures

Goed nieuws: we zijn ongeveer 2 keer per jaar op zoek naar een aantal nieuwe Bridgers gezien de groei van onze projecten. Er is namelijk vaak een start met nieuwe projecten in half januari en half augustus waarvoor we 5 a 6 nieuwe tutoren zoeken. De sollicitatierondes voor januari 2022 zullen rond november/december 2021 starten. Het gaat waarschijlijk voornamelijk om tutoren voor 24 uur met vaste werkdagen op maandag, woensdag en vrijdag of voor 16 uur op dinsdag en donderdag. Alle werktijden zijn onder schooltijd en in de schoolvakanties ben je vrij en krijg je doorbetaald. Om alvast een indruk te krijgen, vind je via de oranje knop hieronder een voorbeeld vacature-tekst voor een tutorpositie van 24 uur met daarin voorwaarden en vereisten. Mogelijk komen er ook functies als tutor vrij voor 40 uur.

Tevens zijn we per direct op zoek naar en een of meerdere invaltutoren/projectassistenten (8 tot 12 uur) voor verschillende tutorlocaties in regio Amsterdam-Zaandam-Haarlem.  

Mocht je interesse hebben in een van de functies, dan vragen we je zsm onderstaand aanmeldformulier in te vullen. We zullen contact met je opnemen en je meenemen in de sollicitatierondes. Bij vragen kun je altijd mailen naar bo@tbli.nl.

Voorbeeld vacature parttime tutor (24 uur)
TBLI_Sfeerbeeld_030

Solliciteren bij The Bridge

Een open sollicitatie insturen kan ook altijd. We zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste en maatschappelijk betrokken parttime en fulltime tutoren voor onze Bridge HDT-projecten. Ook hebben we regelmatig posities als invaltutor/projectassistent voor 8 of 12 uur per week. Tutoren ontvangen een relatief laag salaris vanwege het maatschappelijke karakter van het werk en het feit dat wij een stichting zijn. Echter, we bieden je wel goede arbeidsvoorwaarden (o.a. vrij en doorbetaald in de schoolvakanties [10-12 weken]), een intensieve training, een inspirerende en betekenisvolle werkcultuur en natuurlijk een ‘high dosage’ dankbaarheid van scholen, leerlingen en hun ouders.

De sollicitatieprocedure bestaat uit een eerste gesprek, een rekentoets (2F-niveau) en een 2de gesprek inclusief een casusopdracht met leerling-situaties.

Op deze pagina vind je ook veel informatie over het tutorschap en je kunt je aanmelden via het aanmeldformulier als je naar beneden scrollt op deze pagina. Toch nog vragen? Vul dan hier het contactformulier in.

Het profiel van een tutor

Tutor worden bij The Bridge is niet alleen een investering in de leerlingen en maatschappij, maar ook in jezelf. Tutoren ontvangen namelijk een uitgebreide training voorafgaand aan hun start en dagelijkse coaching van hun Site Director. Om deze reden is het geen vereiste dat je een opleiding hebt gevolgd die verwant is aan didactiek en/of pedagogiek/onderwijs. Wat wel van groot belang is, is dat je gepassioneerd bent om maatschappelijk kwetsbare leerlingen te helpen op het gebied van rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden, je goed contact kan onderhouden met hun ouders en je leergierig bent.

Het is verder belangrijk dat je graag in teamverband werkt. Er vinden veel teamactiviteiten plaats om elkaar als team te ondersteunen en elkaars expertise in te zetten, zo vindt er wekelijks intervisie plaats en gezamenlijke lesvoorbereidingstijd. ‘Bridgers’ zijn mensen van allerlei leeftijden met verschillende werkervaringen en achtergronden. Wat zij gemeen hebben is dat zij allemaal maatschappelijk betrokken mensen die zich staande houden in de soms complexe omgeving van het onderwijs en voldoening halen uit de momenten en relaties die zij delen met onze leerlingen en collega’s.

Het tutorschap in een notendop

Als tutor begeleid je tussen de 5 tot 12 leerlingduo’s (afhankelijk van hoeveel uur de leerlingen per week les krijgen), je geeft ongeveer 25 uur per week les op de schoollocatie(s) samen met je team van collega’s. Een positie is in principe parttime (24 uur) of fulltime (40 uur) en je committeert je voor minimaal 1 jaar aan het project in verband met stabiliteit voor de leerlingen.

De werktijden zijn grofweg tussen 08:00-15:00 uur op de schoollocatie, daarna werk je nog maximaal 1,5 uur thuis aan bijvoorbeeld lesvoorbereiding en het (twee)wekelijkse telefonisch oudercontact. Elke dag geef je ongeveer 6 uren les en er vindt altijd 1 gezamenlijke teamactiviteit plaats. Je Site Director begeleidt jou als tutor en observeert je wekelijks om te zorgen dat ook jij je als tutor professionaliseert en nog beter maatwerk aan je leerling duo’s kan leveren. Er zijn als tutor veel doorgroeimogelijkheden zoals de rol van Site Director (projectleider) bij toekomstige nieuwe projecten. Uitgebreidere informatie over het tutorschap te weten komen? Scroll dan verder op deze pagina en lees bijvoorbeeld over de ervaringen van huidige tutoren.

Openstaande vacatures 

Een open sollicitatie insturen kan ook altijd. We zijn regelmatig op zoek naar enthousiaste en maatschappelijk betrokken parttime en fulltime tutoren voor onze Bridge HDT-projecten. Ook hebben we regelmatig posities als invaltutor/projectassistent voor 8 of 12 uur per week. Tutoren ontvangen een relatief laag salaris vanwege het maatschappelijke karakter van het werk en het feit dat wij een stichting zijn. Echter, we bieden je wel goede arbeidsvoorwaarden (o.a. vrij en doorbetaald in de schoolvakanties [10-12 weken]), een intensieve training, een inspirerende en betekenisvolle werkcultuur en natuurlijk een ‘high dosage’ dankbaarheid van scholen, leerlingen en hun ouders.

Op deze pagina vind je ook veel informatie over het tutorschap en je kunt je aanmelden via het aanmeldformulier als je naar beneden scrollt op deze pagina. Toch nog vragen? Vul dan hier het contactformulier in.

Het profiel van een tutor

Tutor worden bij The Bridge is niet alleen een investering in de leerlingen en maatschappij, maar ook in jezelf. Tutoren ontvangen namelijk een uitgebreide training voorafgaand aan hun start en dagelijkse coaching van hun Site Director. Om deze reden is het geen vereiste dat je een opleiding hebt gevolgd die verwant is aan didactiek en/of pedagogiek/onderwijs. Wat wel van groot belang is, is dat je gepassioneerd bent om maatschappelijk kwetsbare leerlingen te helpen op het gebied van rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden, je goed contact kan onderhouden met hun ouders en je leergierig bent.

Het is verder belangrijk dat je graag in teamverband werkt. Er vinden veel teamactiviteiten plaats om elkaar als team te ondersteunen en elkaars expertise in te zetten, zo vindt er wekelijks intervisie plaats en gezamenlijke lesvoorbereidingstijd. ‘Bridgers’ zijn mensen van allerlei leeftijden met verschillende werkervaringen en achtergronden. Wat zij gemeen hebben is dat zij allemaal maatschappelijk betrokken mensen die zich staande houden in de soms complexe omgeving van het onderwijs en voldoening halen uit de momenten en relaties die zij delen met onze leerlingen en collega’s.

Het tutorschap in een notendop

Als tutor begeleid je tussen de 5 tot 12 leerlingduo’s (afhankelijk van hoeveel uur de leerlingen per week les krijgen), je geeft ongeveer 25 uur per week les op de schoollocatie(s) samen met je team van collega’s. Een positie is in principe parttime (24 uur) of fulltime (40 uur) en je committeert je voor minimaal 1 jaar aan het project in verband met stabiliteit voor de leerlingen.

De werktijden zijn grofweg tussen 08:00-15:00 uur op de schoollocatie, daarna werk je nog maximaal 1,5 uur thuis aan bijvoorbeeld lesvoorbereiding en het (twee)wekelijkse telefonisch oudercontact. Elke dag geef je ongeveer 6 uren les en er vindt altijd 1 gezamenlijke teamactiviteit plaats. Je Site Director begeleidt jou als tutor en observeert je wekelijks om te zorgen dat ook jij je als tutor professionaliseert en nog beter maatwerk aan je leerling duo’s kan leveren. Er zijn als tutor veel doorgroeimogelijkheden zoals de rol van Site Director (projectleider) bij toekomstige nieuwe projecten. Uitgebreidere informatie over het tutorschap te weten komen? Scroll dan verder op deze pagina en lees bijvoorbeeld over de ervaringen van huidige tutoren.

Aanmelden

Heb jij interesse om (inval)tutor te worden? Vul dan onderstaand contactformulier zo volledig mogelijk in, voeg je motivatiebrief en CV toe en het bureau neemt spoedig contact met je op.

Voor de huidige vacature klik je hier.

    Gegevens*

    Opleiding*

    Opleidingsachtergrond/Relevante werkervaring*

    Omschrijf in 1 zin waarom je (inval)tutor wil worden bij The Bridge*

    Hoeveel uur ben je per week beschikbaar?*

    Per wanneer ben je beschikbaar?*

    Voor hoeveel maanden kun je je minimaal aan het project committeren?*

    Heb je een voorkeur voor basis-of voortgezet onderwijs?*

    Wat is je voorkeurslocatie?*

    Hoe heb je over The Bridge gehoord?*

    Overige opmerkingen of vragen

    Motivatiebrief (pdf)*

    CV (pdf)*

    Door op verzenden te klikken ga je akkoord dat Stichting TBLI je gegevens ontvangt en gebruikt om contact met je op te nemen. Je gegevens worden door ons maximaal 24 maanden bewaard.


    Betrokken tutoren maken het verschil

    De methode van Bridge HDT steunt voornamelijk op sterke sociale relaties. Zoals onze slogan zegt ‘Kids don’t care how much you know, until they know how much you care’. Goede tutoren die een binding kunnen aangaan met leerlingen en hen een steuntje in de rug kunnen geven precies op de manier en momenten wanneer dit nodig is, zijn van essentieel belang om Bridge HDT tot een succes te maken. Als tutor ben je naast onderwijzer een rolmodel voor de leerlingen en een brug tussen de ouders/verzorgers en de school. Tutoren werken veel samen in teamverband en ontvangen een professionele training en continue coaching vanuit de Site Director (projectleider). Lees hieronder meer over de ervaringen van tutoren.

    TBLI_Sfeerbeeld_039

    Ervaar de dag van een tutor

    Site director, Alexandra vertelt

    Halverwege het eerste loopjaar in Haarlem mocht ik met mijn tutorschap beginnen, onder andere op mijn oude basisschool. In het begin vond ik het nog een beetje spannend en was ik zoekende naar de beste manier voor iedere leerling, maar na een korte tijd bouw je al een band met de kinderen op. Deze band, jouw leerling op de voet kunnen volgen en hen zien groeien zijn de mooiste cadeaus die je als tutor kan krijgen. Hier heb ik toen, als tutor zijnde, voldoening uit gehaald en daarmee de kracht om er nog meer voor je leerlingen te zijn. Een jaar later mocht ik een nieuwe uitdaging aangaan: als Site Director het team van tutoren van ons eerste project in Amsterdam Zuidoost leiden. Hierdoor zag ik nog beter het grotere plaatje en de ontwikkelingen van alle Bridge HDT-leerlingen EN tutoren op onze locatie. Tevens kan ik mijzelf ontwikkelen als manager. Deze impact op verschillende vlakken is een nog groter cadeau.”

    Ook tutor worden?
    TBLI_Sfeerveeld_040
    Raimy

    Tutor, Raimy vertelt

    “Ik wilde altijd al werken met jongeren, dus een baan als rekentutor bij stichting The Bridge was perfect. Soms bekruipt mij echter een gevoel van twijfel; is dit wel de juiste keuze, zal dit werk mij “gelukkig” maken? Tot ik een blik vol trots zie van een leerling, die net een som heeft gemaakt, waarvan hij zeker was dat hij dat nooit zou kunnen. Die aanblik maakt alles kristal helder; ik heb de juiste keuze gemaakt. En dát gevoel van voldoening is wat ik elke dag krijg bij Bridge HDT.”

    Ook tutor worden?

    Projectassistent/invaltutor, Linda, vertelt

    Het allermooiste van HDT vind ik dat het rekenplezier weer bij de leerlingen terug komt. Jarenlang was rekenen en school een struikelblok. Nu worden er lessen aangeboden die  aansluiten  op wat de leerling nodig heeft. Hulp op maat! En dit alles met volle aandacht, aantrekkelijke opdrachten en mooie materialen.Ik zou dit elke leerling gunnen!”

    Ook tutor worden?
    TBLI_Stock
    TBLI_Sfeerbeekd_023

    Tutor, Vanelly vertelt

    “Als Bridge HDT-tutor in Amsterdam-Zuidoost heb ik de afgelopen maanden een bijzondere band ontwikkeld met kinderen die me aan mezelf, mijn broer, zussen, neven, nichten en vrienden doen denken. Zowel in hun persoonlijkheid als in de hindernissen die zij moeten overwinnen om hun dromen te kunnen verwezenlijken. Ik ben dankbaar dat ik ze kan helpen met hun rekenvaardigheden, zelfvertrouwen en werkhouding! Kortom, de wetenschap dat als ze in zichzelf geloven en 100% geven, er geen limiet is aan wat ze kunnen bereiken en er geen enkele hindernis is die in hun weg kan staan!”

    Ook tutor worden?

    Samenwerken?

    Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

    Contacteer ons
    TBLI
    Ook op uw school?

    Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

    Lees meer over de opstart
    Tutor worden?

    Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

    Lees de ervaringen

    Samenwerken?

    Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

    Contacteer ons
    TBLI
    Ook op uw school?

    Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

    Ook op uw school?
    Tutor worden?

    Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

    Lees de ervaringen

    Samenwerken?

    Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

    Contacteer ons
    TBLI
    Ook op uw school?

    Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

    Ook op uw school?
    Tutor worden?

    Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

    Lees de ervaringen