Teamleider Haarlem

Start: 1 januari 2025
Aantal uren: 28

Wij zoeken een teamleider voor een betekenisvol onderwijsproject in Haarlem. Je werkt op vier verschillende scholen in het primair onderwijs (PO). De baan is voor 28 uur per week en je begint bij voorkeur per 1 januari 2025.

Stichting The Bridge maakt zich sterk voor kansengelijkheid. Dit bereiken we door maatschappelijk kwetsbare leerlingen te helpen met het vak rekenen en wiskunde. We doen dit in het primair en het voortgezet onderwijs met een wetenschappelijk bewezen methode die zich richt op rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden: Bridge High Dosage Tutoring (HDT) Samen met Universiteit van Amsterdam (UvA) doen we onderzoek. De positieve resultaten vind je terug op www.uva.nl/sepp.

Wat ga je doen? 

Als teamleider in het Haarlemse primair onderwijs (PO) werk je in een team met gemotiveerde rekentutoren (5 medewerkers) die leerlingen een jaar lang helpen hun rekenniveau én zelfvertrouwen te vergroten. Je werkt op vier verschillende scholen met vijf verschillende groepen leerlingen, onder schooltijd, en bent met je team en de leerlingen samen in één lokaal aanwezig tijdens de lessen en teamactiviteiten. Naast rekenlessen zijn er ook speciale sociaal-emotionele lessen en hebben de tutoren regelmatig telefonisch contact met de ouders. De hooftaken van een teamleider zijn:

  • Je leidt de werkdagen in goede banen.
  • Je coacht en geeft leiding aan je team tutoren.
  • Je bent het visitekaartje van The Bridge en onderhoudt het contact met de scholen.
  • Je zorgt voor een goede kwaliteit van de lessen en de juiste uitvoering van onze methode.
Als je bij ons begint als teamleider, krijg je eerst 6 weken opleiding & training, zodat je helemaal klaargestoomd wordt voor jouw rol als teamleider! Daarna volgt ook nog training on the job.

Dit ben jij

  • Je krijgt er energie van om samen met een team een doel te bereiken, je weet hoe je je collega’s meekrijgt en zorgt voor een positieve en gezonde teamsfeer.
  • Je vindt het leuk om voor voor de klas te staan en durft in te grijpen als dat nodig is.
  • Je bent flexibel en vindt creatieve oplossingen wanneer het even anders loopt dan gepland.
  • Je kan goed structuur aanbrengen in de soms rommelige context.
  • Je bent goed in het geven en ontvangen van feedback.
  • Je kunt goed relaties opbouwen en onderhouden.
  • Je hebt interesse in verschillende rekenmethodes en staat achter de principes van The Bridge High Dosage Tutoring (HDT) methode, klik hier om daar meer over te lezen.
  • Je bent iemand met óf al een aantal jaar leidinggevende werkervaring óf al een aantal jaar ervaring in het onderwijs.

Hoe ziet een werkdag eruit als teamleider bij The Bridge?

08:00 uur: Je komt, samen met je tutoren, aan op school en ontmoet elkaar in het lokaal.

08:30 uur: Het eerste lesuur start en je heet alle leerlingen welkom bij de deur. Er is een tutor te laat, dus je begint vast met lesgeven aan haar duo.

09:20 uur: Het lesuur zit erop en je begeeft je met je team naar de volgende school. Sommige tutoren gaan met de fiets, anderen zijn met de auto. Eenmaal aangekomen houden jullie een korte ochtendpauze en kletsen bij over het weekend. Daarna bereidt iedereen zich voor op de volgende les.

10:00 uur: Het tweede lesuur begint, het team is compleet. De leerlingen gaan enthousiast aan de slag. Jij observeert een tutor en werkt deze observatie uit om op een later moment samen te bespreken. Tegen het eind maak je een rondje langs alle groepjes, en kijkt hoe het gaat met de teamdoelen die jullie als team samen hebben gesteld.

10:50 uur: Het lesuur zit erop en je begeeft je met je team naar de volgende school. Daar geven jullie les aan de derde groep leerlingen van de dag. Je hebt tijdens deze les een wekelijks (online) overleg met je leidinggevende.

11:20 uur: Lunchpauze! Een aantal tutoren lopen een rondje buiten, anderen blijven in het lokaal. Jullie blijven nog even op deze school want na de pauze is het tijd voor de wekelijkse teamvergadering. Je zit het overleg voor en zorgt dat alle belangrijke punten worden besproken. Daarna rijdt iedereen naar de laatste school.

13:00 uur: Het vierde lesuur. De tutoren geven les en jij hebt ondertussen een kort overleg met de leerkracht over een leerling.

13:45 uur: Het vijfde en laatste lesuur. Jullie blijven op dezelfde school want hier krijgen twee groepen Bridge HDT. Het is rumoerig in de klas. Het lukt de tutoren niet om de kinderen rustig en aan het werk te krijgen, je helpt ze daarom een aantal keer bij gedragsmanagement.

14:30 uur: Teamtijd: een gezamenlijke lesvoorbereiding. Je hebt de tutoren gevraagd een aantal lessen uit het curriculum zelf te maken en bespreekt deze met ze voordat ze de lessen met hun eigen leerlingen gaan behandelen.

15:10 uur: Samen met één van de tutoren bespreek je de observatie die je die dag hebt gedaan Je geeft tips zodat de tutor goed weet hoe die verder kan.

15:40 uur: Het laatste ‘uurtje’ hou je je bezig met een aantal administratieve werkzaamheden.

16:30 uur: Je werkdag zit erop!

Met wie werk je samen?

Op dit moment hebben we 6 projecten: 3 in Amsterdam, 1 in Haarlem, 1 in Zaandam en 1 in Gouda. Dit zijn projecten in de bovenbouw van het basisonderwijs of in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Het project in Haarlem, waar jij teamleider gaat worden, geeft les aan leerlingen in het basisonderwijs.

Elk project heeft een team rekentutoren en een teamleider. Als teamleider ben je het eerste aanspreekpunt op de school en heb je contact met de directeur, (reken)leerkrachten/mentoren, zorgcoördinatoren/IB’ers en overig betrokken schoolpersoneel. Je bent verantwoordelijk voor de dag-tot-dag activiteiten op de school.

Daarnaast hebben we 3 programmamanagers, zij dragen de (eind)verantwoordelijkheid voor alle projecten en dragen zorg voor alle randvoorwaarden zodat een project goed kan worden uitgevoerd. In de praktijk zul je zien dat je veel dingen samen doet. Een van deze programmamanagers wordt jouw leidinggevende en is jouw eerste aanspreekpunt en sparringpartner. De programmamanager komt regelmatig bij je langs en zal jou coachen in je rol als teamleider.

Dit bieden we jou:

  • Het loopjaar van het project in Haarlem loopt van februari tot februari, dus je krijgt in eerste instantie een contract t/m 31-1-2026, daarna is er een mogelijkheid tot verlenging;
  • Een salaris van € 3.136,64 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (40 uur);
  • 8% vakantiegeld;
  • Een maandelijkse pensioenbijdrage van € 434,29 bruto per maand (40 uur), voor een zelf te organiseren pensioen;
  • Telefoonkostenvergoeding: € 25,- bruto per maand;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per km;
  • Alle schoolvakanties vrij en betaald (behalve de laatste week van de zomervakantie, dan is er tijd voor trainingen en tijd om alles goed voor te bereiden voor de start van het nieuwe schooljaar);
  • Een persoonlijk budget van €400,- voor bijvoorbeeld je sportschoolabonnement, cursus, fiets of werktas;
  • Een laptop.

Solliciteren?

Reageren kan tot uiterlijk 28 november 2024.
De procedure is als volgt:

Mail je cv en antwoorden op onderstaande vragen naar hr@tbli.nl. Een motivatiebrief is niet nodig.

1) Kun je een voorbeeld geven van hoe je je team in het verleden hebt gemotiveerd en geïnspireerd?

2) Heb je weleens een team geleid/in een team gewerkt dat niet goed functioneerde? Hoe heb je die situatie aangepakt

3) Geef een voorbeeld van een situatie waarin je op een succesvolle manier draagvlak hebt gecreëerd. Hoe heb je dat aangepakt?

Heb je nog geen ervaringen? Dan mag je je inbeelden dat je in zo’n situatie zit en vertellen hoe je het zou aanpakken.

De sollicitatieprocedure bestaat uit 2 gesprekken en een rekentoets op 2F niveau. De eerste gesprekken hebben we gepland in de week van 9 december!

Heb je een vraag? App/bel met Eva (HR) op 06-41808459 of stuur een mail aan hr@tbli.nl.

Teamleider Haarlem

Start: 1 januari 2025
Aantal uren: 28

Wij zoeken een teamleider voor een betekenisvol onderwijsproject in Haarlem. Je werkt op vier verschillende scholen in het primair onderwijs (PO). De baan is voor 28 uur per week en je begint bij voorkeur per 1 januari 2025.

Stichting The Bridge maakt zich sterk voor kansengelijkheid. Dit bereiken we door maatschappelijk kwetsbare leerlingen te helpen met het vak rekenen en wiskunde. We doen dit in het primair en het voortgezet onderwijs met een wetenschappelijk bewezen methode die zich richt op rekenen en sociaal-emotionele vaardigheden: Bridge High Dosage Tutoring (HDT) Samen met Universiteit van Amsterdam (UvA) doen we onderzoek. De positieve resultaten vind je terug op www.uva.nl/sepp.

Wat ga je doen? 

Als teamleider werk je in een team met gemotiveerde rekentutoren (5 medewerkers) die leerlingen een jaar lang helpen hun rekenniveau én zelfvertrouwen te vergroten. Je werkt onder schooltijd op twee schoollocaties in Gouda en bent met je team en de leerlingen samen in één lokaal aanwezig tijdens de lessen en teamactiviteiten. Naast rekenlessen zijn er ook speciale sociaal-emotionele lessen en hebben de tutoren regelmatig telefonisch contact met de ouders.De hoofdtaken van een teamleider zijn:

  • Je leidt de werkdagen in goede banen.
  • Je coacht en geeft leiding aan je team tutoren.
  • Je bent het visitekaartje van The Bridge en onderhoudt het contact met de scholen.
  • Je zorgt voor een goede kwaliteit van de lessen en de juiste uitvoering van onze methode.
Als je bij ons begint als teamleider, krijg je eerst 6 weken opleiding & training, zodat je helemaal klaargestoomd wordt voor jouw rol als teamleider! Daarna volgt ook nog training on the job.

Dit ben jij

  • Je krijgt er energie van om samen met een team een doel te bereiken, je weet hoe je je collega’s meekrijgt en zorgt voor een positieve en gezonde teamsfeer.
  • Je vindt het leuk om voor voor de klas te staan en durft in te grijpen als dat nodig is.
  • Je bent flexibel en vindt creatieve oplossingen wanneer het even anders loopt dan gepland.
  • Je kan goed structuur aanbrengen in de soms rommelige context.
  • Je bent goed in het geven en ontvangen van feedback.
  • Je kunt goed relaties opbouwen en onderhouden.
  • Je hebt interesse in verschillende rekenmethodes en staat achter de principes van The Bridge High Dosage Tutoring (HDT) methode, klik hier om daar meer over te lezen.
  • Je bent iemand met óf al een aantal jaar leidinggevende werkervaring óf al een aantal jaar ervaring in het onderwijs.

Hoe ziet een werkdag eruit als teamleider bij The Bridge?

08:00 uur: Je komt, samen met je tutoren, aan op school en ontmoet elkaar in het lokaal.

08:30 uur: Het eerste lesuur start en je heet alle leerlingen welkom bij de deur. Er is een tutor te laat, dus je begint vast met lesgeven aan haar duo.

09:20 uur: Het lesuur zit erop en je begeeft je met je team naar de volgende school. Sommige tutoren gaan met de fiets, anderen zijn met de auto. Eenmaal aangekomen houden jullie een korte ochtendpauze en kletsen bij over het weekend. Daarna bereidt iedereen zich voor op de volgende les.

10:00 uur: Het tweede lesuur begint, het team is compleet. De leerlingen gaan enthousiast aan de slag. Jij observeert een tutor en werkt deze observatie uit om op een later moment samen te bespreken. Tegen het eind maak je een rondje langs alle groepjes, en kijkt hoe het gaat met de teamdoelen die jullie als team samen hebben gesteld.

10:50 uur: Het lesuur zit erop en je begeeft je met je team naar de volgende school. Daar geven jullie les aan de derde groep leerlingen van de dag. Je hebt tijdens deze les een wekelijks (online) overleg met je leidinggevende.

11:20 uur: Lunchpauze! Een aantal tutoren lopen een rondje buiten, anderen blijven in het lokaal. Jullie blijven nog even op deze school want na de pauze is het tijd voor de wekelijkse teamvergadering. Je zit het overleg voor en zorgt dat alle belangrijke punten worden besproken. Daarna rijdt iedereen naar de laatste school.

13:00 uur: Het vierde lesuur. De tutoren geven les en jij hebt ondertussen een kort overleg met de leerkracht over een leerling.

13:45 uur: Het vijfde en laatste lesuur. Jullie blijven op dezelfde school want hier krijgen twee groepen Bridge HDT. Het is rumoerig in de klas. Het lukt de tutoren niet om de kinderen rustig en aan het werk te krijgen, je helpt ze daarom een aantal keer bij gedragsmanagement.

14:30 uur: Teamtijd: een gezamenlijke lesvoorbereiding. Je hebt de tutoren gevraagd een aantal lessen uit het curriculum zelf te maken en bespreekt deze met ze voordat ze de lessen met hun eigen leerlingen gaan behandelen.

15:10 uur: Samen met één van de tutoren bespreek je de observatie die je die dag hebt gedaan Je geeft tips zodat de tutor goed weet hoe die verder kan.

15:40 uur: Het laatste uurtje hou je je bezig met een aantal administratieve werkzaamheden.

16:35 uur: Je werkdag zit erop!

Met wie werk je samen?

Op dit moment hebben we 6 projecten: 3 in Amsterdam, 1 in Haarlem, 1 in Zaandam en 1 in Gouda. Dit zijn projecten in de bovenbouw van het basisonderwijs of in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.

Het project in Haarlem, waar jij teamleider gaat worden, geeft les aan leerlingen in het basisonderwijs.

Elk project heeft een team rekentutoren en een teamleider. Als teamleider ben je het eerste aanspreekpunt op de school en heb je contact met de directeur, (reken)leerkrachten/mentoren, zorgcoördinatoren/IB’ers en overig betrokken schoolpersoneel. Je bent verantwoordelijk voor de dag-tot-dag activiteiten op de school.

Daarnaast hebben we 3 programmamanagers, zij dragen de (eind)verantwoordelijkheid voor alle projecten en dragen zorg voor alle randvoorwaarden zodat een project goed kan worden uitgevoerd. In de praktijk zul je zien dat je veel dingen samen doet. Een van deze programmamanagers wordt jouw leidinggevende en is jouw eerste aanspreekpunt en sparringpartner. De programmamanager komt regelmatig bij je langs en zal jou coachen in je rol als teamleider.

Dit bieden we jou:

  • Een contract t/m 31-8-2025 met de mogelijkheid tot verlenging (voor een jaar), er is ook een grote kans om dan teamleider te worden van een vast team;
  • Een salaris van € 3.136,64 bruto per maand bij een fulltime dienstverband (40 uur);
  • 8% vakantiegeld;
  • Een maandelijkse pensioenbijdrage van € 434,29 bruto per maand (40 uur), voor een zelf te organiseren pensioen;
  • Telefoonkostenvergoeding: € 25,- bruto per maand;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per km;
  • Alle schoolvakanties vrij en betaald (behalve de laatste week van de zomervakantie, dan is er tijd voor trainingen en tijd om alles goed voor te bereiden voor de start van het nieuwe schooljaar);
  • Een persoonlijk budget van €400,- voor bijvoorbeeld je sportschoolabonnement, cursus, fiets of werktas;
  • Een laptop.

Solliciteren?

Reageren kan tot uiterlijk 28 november 2024.
De procedure is als volgt:

Mail je cv en antwoorden op onderstaande vragen naar hr@tbli.nl. Een motivatiebrief is niet nodig.

1) Kun je een voorbeeld geven van hoe je je team in het verleden hebt gemotiveerd en geïnspireerd?

2) Heb je weleens een team geleid/in een team gewerkt dat niet goed functioneerde? Hoe heb je die situatie aangepakt

3) Geef een voorbeeld van een situatie waarin je op een succesvolle manier draagvlak hebt gecreëerd. Hoe heb je dat aangepakt?

Heb je nog geen ervaringen? Dan mag je je inbeelden dat je in zo’n situatie zit en vertellen hoe je het zou aanpakken.

De sollicitatieprocedure bestaat uit 2 gesprekken en een rekentoets op 2F niveau. De eerste gesprekken hebben we gepland in de week van 9 december!

Heb je een vraag? App/bel met Eva (HR) op 06-41808459 of stuur een mail aan hr@tbli.nl.

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Lees meer over de opstart
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Leer meer over de opstart?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

The Bridge is altijd op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Of het nu gaat om nieuwe tutoren, scholen, gemeenten, partners of donateurs: samen verkleinen we de kansenongelijkheid door rekenachterstanden in te halen en leerlingen een zelfvertrouwen-boost te geven. We komen graag met je in contact!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Leer meer over de opstart!
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen