Ervaringen die bijblijven

Onze Bridge HDT projecten hebben als doel een impact te maken op verschillende betrokkenen: eindigen maar zeggen: de leerlingen, ouders, schoolpersoneel, tutoren en nog vele anderen. Hier een greep uit hun ervaringen om een kijkje achter de schermen te nemen.

TBLI_Sfeerbeeld_014
TBLI_Sfeerbeeld_020

"In het begin is het als leerkracht even wennen aan rekening houden met HDT in je planning. Echter, hier wen je wel aan en ik merk dat de leerlingen vooruit gaan en dit ook in mijn lessen terug te zien is.

Leerkracht basisschool Haarlem

 maart 2017

TBLI_Stock

"Wat ik zie is dat kinderen met plezier naar de Bridge HDT-lessen gaan. En ik zie dat ze allemaal betrokken zijn bij hun werk. Ik heb het idee dat ze met veel aandacht en inspanning leren."

Intern Begeleider basisschool

maart 2019

TBLI_Haarlem_002

"Het is op voorhand goed geschetst. Het project is goed geregeld: De kinderen weten waar ze aan toe zijn en zijn goed op de hoogte. Het oudercontact en de ouderbetrokkenheid zijn boven mijn verwachtingen."

Intern Begeleider basisschool

april 2018

TBLI_Sfeerbeeld_015

"En dan kan je de verschillende stappen van de BOU-Check toepassen en die stappen heb je ook in je hoofd zodat je de moeilijke sommen ook kan oplossen, zonder dat je een fout maakt.”

Leerling groep 7

mei 2019

TBLI_Sfeerbeeld_010

"Super bedankt dat ik kon meedoen! Ik ben super erg vooruit gegaan.

Leerling groep 7

januari 2020

"Lieve juf, heel erg bedankt voor de leuke tijd. U heeft me met heel veel dingen geholpen!

Leerling groep 8

januari 2019

TBLI_Sfeerbeeld_011

"Mijn zoon is zeer enthousiast over de HDT-lessen. Hij luistert nu thuis ook beter.

Ouder leerling groep 8

februari 2020

TBLI_Sfeerbeeld_017

"Ja, dat lukt met dat nieuwe lesmateriaal top.” (Antwoord op de vraag of het rekenen op afstand tijdens de Corona-periode lukt met de weekopgave)

Ouder leerling groep 7

januari 2020

TBLI_Sock_033

"Het bellen met de tutor vind ik ook heel goed, we overleggen met elkaar en thuis bespreken we alles wat er is gezegd.” 

Oma leerling uit groep 7

april 2018

TBLI_Sfeerbeeld_21

“En weet u wat ik hier nog meer aan heb overgehouden? Het contact met de ouders is persoonlijker, omdat je elkaar in het echt hebt ontmoet. Zo vormen de ouders, de leerling en ik een mooie driehoek, waarin wij samen het beste uit de leerling kunnen halen.” (Over huisbezoek)

Tutor Amsterdam Zuidoost

 december 2019

TBLI_Sfeerbeeld_22

"Ik ervaar The Bridge als een geoliede machine waar enthousiaste tutoren en kinderen samen werken aan rekenen."

Invaltutor

september 2019

Lotta-website

"Ben je benieuwd naar een dag in het leven van een tutor? Ik neem je mee! In mijn logboek laat ik je zien hoe een normale maandag er bij ons uitziet!"

TBLI_Sfeerbeeld_020

"In het begin is het als leerkracht even wennen aan rekening houden met HDT in je planning. Echter, hier wen je wel aan en ik merk dat de leerlingen vooruit gaan en dit ook in mijn lessen terug te zien is.

Leerkracht basisschool Haarlem

 maart 2017

TBLI_Stock

"Wat ik zie is dat kinderen met plezier naar de Bridge HDT-lessen gaan. En ik zie dat ze allemaal betrokken zijn bij hun werk. Ik heb het idee dat ze met veel aandacht en inspanning leren."

Intern Begeleider basisschool

maart 2019

TBLI_Haarlem_002

"Het is op voorhand goed geschetst. Het project is goed geregeld: De kinderen weten waar ze aan toe zijn en zijn goed op de hoogte. Het oudercontact en de ouderbetrokkenheid zijn boven mijn verwachtingen."

Intern Begeleider basisschool

april 2018

TBLI_Sfeerbeeld_015

"En dan kan je de verschillende stappen van de BOU-Check toepassen en die stappen heb je ook in je hoofd zodat je de moeilijke sommen ook kan oplossen, zonder dat je een fout maakt.”

Leerling groep 7

mei 2019

TBLI_Sfeerbeeld_010

"Super bedankt dat ik kon meedoen! Ik ben super erg vooruit gegaan.

Leerling groep 7

januari 2020

"Lieve juf, heel erg bedankt voor de leuke tijd. U heeft me met heel veel dingen geholpen!

Leerling groep 8

januari 2019

TBLI_Sfeerbeeld_011

"Mijn zoon is zeer enthousiast over de HDT-lessen. Hij luistert nu thuis ook beter.

Ouder leerling groep 8

februari 2020

TBLI_Sfeerbeeld_017

"Ja, dat lukt met dat nieuwe lesmateriaal top.” (Antwoord op de vraag of het rekenen op afstand tijdens de Corona-periode lukt met de weekopgave)

Ouder leerling groep 7

januari 2020

TBLI_Sock_033

"Het bellen met de tutor vind ik ook heel goed, we overleggen met elkaar en thuis bespreken we alles wat er is gezegd.” 

Oma leerling uit groep 7

april 2018

TBLI_Sfeerbeeld_21

“En weet u wat ik hier nog meer aan heb overgehouden? Het contact met de ouders is persoonlijker, omdat je elkaar in het echt hebt ontmoet. Zo vormen de ouders, de leerling en ik een mooie driehoek, waarin wij samen het beste uit de leerling kunnen halen.” (Over huisbezoek)

Tutor Amsterdam Zuidoost

 december 2019

TBLI_Sfeerbeeld_22

"Ik ervaar The Bridge als een geoliede machine waar enthousiaste tutoren en kinderen samen werken aan rekenen."

Invaltutor

september 2019

Lotta-website

"Ben je benieuwd naar een dag in het leven van een tutor? Ik neem je mee! In mijn logboek laat ik je zien hoe een normale maandag er bij ons uitziet!"

Tutor, Vanelly vertelt

“Als Bridge HDT-tutor in Amsterdam-Zuidoost heb ik de afgelopen maanden een bijzondere band ontwikkeld met kinderen die me aan mezelf, mijn broer, zussen, neven, nichten en vrienden doen denken. Zowel in hun persoonlijkheid als in de hindernissen die zij moeten overwinnen om hun dromen te kunnen verwezenlijken. Ik ben dankbaar dat ik ze kan helpen met hun rekenvaardigheden, zelfvertrouwen en werkhouding! Kortom, de wetenschap dat als ze in zichzelf geloven en 100% geven, er geen limiet is aan wat ze kunnen bereiken en er geen enkele hindernis is die in hun weg kan staan!”

Ook tutor worden?
TBLI_Sfeerbeekd_023

Tutor, Raimy vertelt

“Ik wilde altijd al werken met jongeren, dus een baan als rekentutor bij stichting The Bridge was perfect. Soms bekruipt mij echter een gevoel van twijfel; is dit wel de juiste keuze, zal dit werk mij “gelukkig” maken? Tot ik een blik vol trots zie van een leerling, die net een som heeft gemaakt, waarvan hij zeker was dat hij dat nooit zou kunnen. Die aanblik maakt alles kristal helder; ik heb de juiste keuze gemaakt. En dát gevoel van voldoening is wat ik elke dag krijg bij Bridge HDT.”

Ook tutor worden?

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen