TBLI_Sfeerbeeld_028

23 mei 2020

Interview De Balie: maatwerk voor kinderen met risico op achterstand. Zelf doen of inhuren?

Anne Kielman, directeur van onze stichting, werd geïnterviewd door de Balie tegen de achtergrond van het groeiende veld van onderwijsinitiatieven om kansenongelijkheid tegen te gaan. Helaas blijken veel projecten niet evidence-based en teveel los te staan van de school.

Wij vinden het enorm belangrijk dat onze Bridge High Dosage Tutoring projecten wetenschappelijk onderzocht worden, geïntegreerd zijn in de school en worden uitgevoerd in nauw contact met ouders: 

“Persoonlijke aandacht van tutoren, in een kleine setting, dagelijks en onder schooltijd. Het op een positieve manier betrekken van leerkrachten en ouders. En goede afstemming met school. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten om kwetsbare kinderen bij de les te houden en gelijke leerkansen te bevorderen, zegt Anne Kielman van Stichting The Bridge Learning Interventions, die kinderen met leerachterstanden in het basis- en voortgezet onderwijs begeleidt. “Want meer rust en focus leidt tot een betere concentratie, en dat vermindert gedragsproblemen.”

Lees het gehele artikel
TBLI_Sfeerbeeld_028

23 mei 2020

Interview De Balie: maatwerk voor kinderen met risico op achterstand. Zelf doen of inhuren?

Anne Kielman, directeur van onze stichting, werd geïnterviewd door de Balie tegen de achtergrond van het groeiende veld van onderwijsinitiatieven om kansenongelijkheid tegen te gaan. Helaas blijken veel projecten niet evidence-based en teveel los te staan van de school.

Wij vinden het enorm belangrijk dat onze Bridge High Dosage Tutoring projecten wetenschappelijk onderzocht worden, geïntegreerd zijn in de school en worden uitgevoerd in nauw contact met ouders: “Persoonlijke aandacht van tutoren, in een kleine setting, dagelijks en onder schooltijd. Het op een positieve manier betrekken van leerkrachten en ouders. En goede afstemming met school. Dat zijn de belangrijkste ingrediënten om kwetsbare kinderen bij de les te houden en gelijke leerkansen te bevorderen, zegt Anne Kielman van Stichting The Bridge Learning Interventions, die kinderen met leerachterstanden in het basis- en voortgezet onderwijs begeleidt. “Want meer rust en focus leidt tot een betere concentratie, en dat vermindert gedragsproblemen.”

Lees het gehele artikel

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen

Samenwerken?

Samen weet en bereik je altijd meer. The Bridge is daarom continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen: of het nu gaat om een nieuw Bridge HDT-project, tutor worden, kennis delen, financiën of iets anders. Let’s get in touch!

Contacteer ons
TBLI
Ook op uw school?

Benieuwd naar hoe we samen ook met een project op uw school een verschil kunnen maken?

Ook op uw school?
Tutor worden?

Ben jij de nieuwe onderwijsheld waar wij naar op zoek zijn? Laat je inspireren door onze tutoren en meld je aan!

Lees de ervaringen